Wat doen we?
Vraagverheldering, advies en actieve ondersteuning bij het opstarten van de meest passende hulpverlening.
Te contacteren als je als hulpverlener gratis
- advies wil over het meest passende (geestelijke gezondheids-) zorgaanbod die aansluit bij vragen en wensen van jouw cliënt
- coaching of vorming wenst in het omgaan met psychische kwetsbaarheden
- beroep wil doen op ons aanbod zorgcoördinatie (installatie en afstemming van zorg)
Voor wie?
We richten ons in de eerste plaats naar hulpverleners uit de eerste lijn van mensen met een psychische kwetsbaarheid. Dit voor de eerstelijnszones Midden WVL (regio Roeselare) en RITS (regio Izegem-Tielt).
Versterken netwerk en zorgvrager
We bieden zorgcoördinatie, advies en coaching naar cliënten en hun netwerk. Samen wordt een trajectplan gemaakt waarbij doelstellingen en acties worden afgesproken.
- Coördinatie van de zorg: we stemmen de zorg in het netwerk op elkaar af en ondersteunen actief bij het opstarten van de meest passende zorg
- Coaching: de cliënt en zijn netwerk krijgt via coaching zicht op succesfactoren, hulpbronnen en valkuilen in hun functioneren.
- Adviseren: we bieden ondersteunend advies zodat de cliënt en zijn netwerk tot betekenisvolle keuzes kan komen.
We voorzien géén crisisinterventie of intensieve begeleiding. Huisbezoeken op indicatie.
Hoe aanmelden?
We zijn laagdrempelig bereikbaar via e-mail of telefoon:
Het team achter Aanspreekpunt geestelijke gezondheidszorg
Cynthia De Busschere
Teamcoach Beschut Wonen en Teamcoach Aanspreekpunt GGZ
Veelgestelde vragen
Je hoeft géén intakebundel in te vullen. Je kan ons mailen of bellen en samen doen we aan vraagverheldering.
we zijn elke werkdag bereikbaar van 8.30u tot 17u.
Uitzondering hierop is de dinsdagvoormiddag, dan zijn we niet bereikbaar.
Kan je ons niet direct telefonisch bereiken? Stuur gerust een mail naar info@pztrit.be
Je kan ons bellen met een specifieke vraag waarbij je cliënt op de hoogte is van dit contact.
Je kan ons ook bellen met een anonieme vraag waarbij we geen cliëntengegevens opvragen maar enkel inzetten op advies/coaching van jij als nulde of eerstelijnshulpverlener
De ondersteuning vanuit het aanspreekpunt is kosteloos.
Voor bepaalde vormingen wordt er een vergoeding gevraagd.
Indien aangewezen kunnen we huisbezoeken doen bij cliënten. Deze zijn wel laag-intensief met een maximum van 1/maand.